Impreza mająca na celu zintegrować uczniów i rodziców.Świetna zabawa z towarzyszącym jej pełnym skupieniem, zorganizowaniem i dokładnością podczas wykonywania zadań sportowych. Poprzez konkurencje, konkursy, ćwiczenia, uczniowie przystępują do chrztu, stając się prawdziwymi pierwszakami, uczniami szkoły podstawowej.
Opracowała: Małgorzata Kasicka
Sportowy chrzest pierwszaka Organizacja: 1. Termin- 1 październik 2005 rok 2. Miejsce- hala sportowa przy ulicy Rybackiej 3. Uczestnicy- klasy pierwsze, dyrekcja szkoły, zaproszeni rodzice i opiekunowie, wychowawcy klas, 6 uczennic z klasy V 4. Dzieci uczestniczące w sportowych zabawach podzielone są na drużyny- każda klasa innym kolorem. Udział biorą wszyscy uczniowie. 5. Prowadząca: Małgorzata Kasicka Przebieg zabawy: · Uczniowie ustawieni klasami. Każda klasa otrzymuje inny kolor; · Powitanie zaproszonych rodziców, opiekunów i pierwszaków przez panią dyrektor szkoły; · Powitanie przez ucznia kl. II- recytacja wiersza
Chodźcie śmiało do szkoły pierwszacy, Do wspólnej zabawy i pracy, Szkoła drzwi swe otwiera gościnnie Dzisiaj wszystkich serdecznie Was przyjmie!
Do rodziców: Rodzice Wasi są tutaj z Wami, Aby egzamin był dobrze zdany!
Wspólny okrzyk- mówi prowadzący, powtarzają głośno uczniowie.
KAŻDE DZIECKO W SZKOLE WIE- TO JA UCZEŃ- I a, b, c
Konkurencje sportowe dla dzieci przeplatane konkurencjami dla rodziców:
Zadanie dla rodziców: · Rodzic sprawdza zawartość tornistra i odkłada niepotrzebne rzeczy ( w każdym znajduje się „coś” niepotrzebnego np. zabawki, gry, lakier do paznokci itp.)
Zadania dla uczniów: 1. Bieg z tornistrem na plecach do półmetka, powrót. Przekazanie tornistra koledze.
Sprawdzamy jak uczniowie pokonują przeszkody pojawiające się na drodze do szkoły. 2. Pokonywanie przeszkód- Bieg z kółkiem ringo, założenie na pachołek, przejście pod płotkiem, powrót.
Okrzyk- NIE JESTEM ZERÓWKA, NIE PRZEDSZKOLE JESTEM DZIELNYM UCZNIEM W SZKOLE!
Sprawdzamy umiejętność celowania papierkiem do śmietnika.
3. Każdy uczeń dostaje gazetę. Bieg do półmetka, zwinięcie papierowej kulki i rzut do koła hula- hop, (nauka rzucania śmieci do kosza)
Zadanie dla rodziców: · Rodzic z każdej klasy otrzymuje zestaw fryzjerski. Zadanie polega na uczesaniu dziecka (dzieckiem jest uczennica ze starszej klasy).
Fryzura dyskotekowa. Ocena fryzury- długość braw publiczności.
4. Zgodna współpraca w grupie. Trzy rzędy- na półmetku trzy plansze przed każdą drużyną. Dobiegnięcie do półmetka i dorysowanie jednego elementy (tworzenie portretu swojej pani)
Okrzyk- CHOCIAŻ TRUDNE SĄ POCZĄTKI, CHCE SIĘ UCZYĆ I MIEĆ PIĄTKI!
Sprawdzanie czy uczniowie potrafią samodzielnie i sprawnie pakować rzeczy do tornistra.
5. Pachołki rozstawione wzdłuż sali. Uczeń biegnie rozkłada (nie wolno rzucać) przy każdym jeden zeszyt. Obiega ostatni pachołek i w drodze powrotnej zbiera zeszyty przekazując następnemu koledze.
6. Zgodnie bawimy się w parach.- Bieg parami do półmetka, obiegnięcie pachołka, powrót. Zadanie dla rodziców:
· Pierwsza pomoc medyczna. Założenie „opatrunku: na nogi dziecka (jako bandaż służy papier toaletowy) tak aby dziecko mogło przejść kilka kroków.
· Do syna/ córki przyszli koledzy, należy przygotować tyle porcji aby wszystkie dzieci były poczęstowane.(krojenie cytryny na tyle części, aby poczęstować wszystkie dzieci w danej klasie)- rodzic musi policzyć dzieci w swojej klasie aby wiedzieć ile kawałków cytryny pokroić. Pokonanie „uczniowskiej ścieżki”- w odległości 10 m. Stoją uczniowie kl. VI
· Odkurzanie z lenistwa- uczniowie przechodzą pod płotkiem a starsi uczniowie za pomocą miotełek wykonanych z gałązek brzozowych, szczotek wypędzają lenistwo.
· Świetny słuch- uczeń siada na krzesełku, starsi uczniowie za pomocą piórka czyszczą uszy.
· Czystość- uczeń wchodzi do koła hula- hop a starsi uczniowie za pomocą ryżowej sczzotki, tekturowej brzytwy i dużego grzebienia wykonanego z tektury przygotowują dzieci do roli ucznia.
· Wybranym „rozgadanym” uczniom za pomocą linijki mierzenie długość języka, czy uczeń nadaje się do pracy w szkole.
· Po pokonaniu „ścieżki uczniowskiej” na końcu trasy rodzic częstuje plasterkiem cytryny, którą należy zjeść z uśmiechem. Po zjedzeniu uczeń otrzymuje lizaka na „osłodę życia”. Pokonywanie „ścieżki” rozpoczyna wychowawca a za nim podążają uczniowie. Na półmetku wszyscy ustawiają się klasami
Podsumowanie rywalizacji (zachowanie formy zabawowej) Zbiórka i ustawienie wszystkich klas. Przygotowanie do założenia przyrzeczenia.
TEN JĘZYK NIGDY NIE POWIE BRZYDKIEGO SŁOWA- PRZYRZEKAM! BĘDĘ SIĘ UŚMIECHAŁ NAWET WTEDY, GDY NIE BĘDZIE SŁODKO- PRZYRZEKAM!
· Uczniowie przykładają ręce do uszu
BĘDĘ UWAŻNIE SŁUCHAŁ GDY MÓWI PANI- PRZYRZEKAM!
Potwierdzenie gotowości klas I do ślubowania uczennica klasy V
Raport: Pani dyrektor, uroczyście oświadczam, że uczniowie klas pierwszych mogą przystąpić do ślubowania. · Wręczenie pierwszakom zaświadczeń potwierdzających gotowość do ślubowania.
Mam „szkolne uszy” do słuchania,
Mam język do pięknego mówienia,
Mam uśmiech dla każdego, Będę dobrym uczniem i kolegą!
Możesz przystąpić do ślubowania Życzymy powodzenia! · Pożegnanie.
|